قلم و کاغذ

چندخطی سخن...

قلم و کاغذ

چندخطی سخن...

قلم و کاغذ

صحبتهای مختلف و یادداشت

  • ۰
  • ۰

حجت الاسلام مجتبی مومنی در یادداشتی اظهار داشت:

گیلان نو،یکی از جالب ترین و جذاب ترین تیتر نشریه خط حزب الله که در پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری منتشر شد تیتر«اینقدر جوانان حزب‌اللهی را نکوبند،» که بازخورد زیادی در فضای مجازی و همچنین نشریه های مکتوب و پایگاه های اطلاع رسانی و خصوصا در بیلبوردهای سطح شهر رشت داشت.
اختصاصی/
گیلان نو،یکی از جالب ترین و جذاب ترین تیتر نشریه خط حزب الله که در پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری منتشر شد تیتر«اینقدر جوانان حزب‌اللهی را نکوبند،» که بازخورد زیادی در فضای مجازی و همچنین نشریه های مکتوب و پایگاه های اطلاع رسانی و خصوصا در بیلبوردهای سطح شهر رشت داشت. برای  افرادی که به کلام رهبری توجه به خصوص دارند خیلی جای سوال است که کار به کجارسیده است که  رهبری شخصا در دیدار با اقشار مردم  به صراحت حمایت خودشون رو از جوانان اعلام کردند،باید یافت چقدر درمقابل جوانان چه از قشر دانشجویان وچه ازقشرطلاب و همه ی جوانانی که حضور پر رنگ  در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی وسیاسی چه در قالب تشکل های انقلابی که رهبری در دیدار با دانشجویان بسیار تاکید برمسولان کردند که فضا رو برای همه ی جوانان ایجاد کنند که حال باید دید که چه خواهد شد!!!
مغز کلام حقیر این است که چه  دلایلی باعث شده که چنین بیانی از رهبری مطرح شود؟!

اولا: در بسیاری از فضاها  مسولین اعتماد به جوانان نمی کنند که هیچ بلکه فضارو بسیار سخت تر می کنند و در گاهی اوقات مانع فعالیت جوانان می شوند،بارهادیده شده که در بسیاری از کارها که در راس آن جوان بوده نتیجه بسیار مطلوبی داده است و بدون اقراق نتیجه بهتر و در بازدهی زمانی  کوتاه تر.

ثانیا:چرا با اینکه تمامی نخبگان ما  در تمامی سطوح و مقاطح و رشته ها از قشر جوان است برای وارد کردن این افرادبه جامعه و شکل گیری جایگاه اجتماعی جوان هیچ حرکت و برنامه ای ریخته نمی شود؟؟

ثالثا:مگر غیر این است که فردای این جامعه را جوان امروز باید اداره کند؟مگر غیر از این بوده که تمامی مسولینی که در هر جایگاهی در حال زحمت کشیدن هستند خودشان هم جوان بودند؟آیا واقعا حضور فعال جوان در جامعه ی ما مضرر است؟!

رابعا:مگر غیر این است که دشمنان بعد از این همه مدت طولانی متوجه شدند راه ضربه زدن به کشور عزیزمان ایران و این نظام مقدس که هزینه های معنوی بسیاری شده است ازجمله  شهدای گرانقدر انقلاب و دفاع مقدس فقط و فقط از راه جوانان ممکن است؟!

خامسا:جوان امروز با وجود معضل بیکاری و هزاران معظل اجتماعی و تفکرات ضد انقلابی  غرب که در حال فشار است بازهم  در این راه قدم بر می دارد و جنبو جوش در فضای جامعه دارد!آیا حقش است بازهم متهم به افراطی بودن بشود؟

سادسا:عده ای ام که نه ترس از آبروی مومن دارند که حرمتش از خانه ی خدا بالاتر است،نه ترس از غیبت و تهمت همیشه دنبال تخریب و سنگ اندازی جلوی جوانان است اینها بدانند باید جوابگو باشند.

مخلص کلام/ اگر تفکرات جوان را به سه صورت تقسیم کنیم ،قسم اول جوانانی هستند که دور از فضای مسایل جامعه و در بعضی افراد حتی دین گریزی آشکار است(هیچی برایشان مهم نیست)قسم دوم،جوانانی هستند که با طرز تفکر ثابت یا به درس خواندن یا کارمشغول هستند(که این دسته هم در مقایسه با دسته اول یک تفاوت دارند که دارای تفکر ثابتی هستندو همیشه در خط ثابت خود حرکت می کنند)قسم سوم جوانانی هستند که هم معطوف در فضاهای علمی هستند و هم معطوف و گره خورده به جریانات انقلابی و سیاسی و فرهنگی و...که این دسته از جوانان که توده آنها در مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج و...پیدا می شود و از قشر جوانانی هستند که دغدغه برای جامعه  و دین و فرهنگ دارند،اینها به تعبیر (مقام معظم رهبری جوانانی هستند که نه انقلاب را دیده اند و نه امام (ره) را درک کرده اند ولی شنیده اند مطالعه کرده اند)ولی دغدغه ی انقلابی دارند  دغدغه ی فرهنگی دارند،خب باتمامی تعاریف وتوضیحات مختصر که فقط به عنوان درد ودل جوانانی که در فشار حرف ها و تهمت ها و هزاران انگ های مختلف بازهم دراین خط مانده اند و خواهند جنگید،بوده و امیدواریم این را آن دسته از کسانی که  سد راه فعالیت های جوانان در تمامی عرصه ها میشوند به عنوان یک نقد بدون غرض بپذیرند باتوجه به فرمایشات اخیر رهبری در خصوص جوانان حزب اللهی... این را همه بدانند جوان در همه ی صحنه ها تاثیرگذار بوده و خواهد بود.
امام خامنه ای:یکی از مهم‌ترین راه‌های تقویت درونی، حفظ روحیّه‌ی انقلابیگری است در مردم؛ بخصوص در جوانها. سعی دشمنان این است که جوان ما را لاابالی بار بیاورند، نسبت به انقلاب بی‌تفاوت بار بیاورند، روحیّه‌ی حماسه و انقلابیگری را در او بکُشند و از بین ببرند؛ جلوی این باید ایستاد. جوان، روحیّه‌ی انقلابیگری را باید حفظ کند. و مسئولین کشور جوانهای انقلابی را گرامی بدارند؛ این‌همه جوانهای حزب‌اللّهی و انقلابی را برخی از گویندگان و نویسندگان نکوبند به اسم افراطی و امثال اینها. جوان انقلابی را باید گرامی داشت، باید به روحیّه‌ی انقلابیگری تشویق کرد؛ این روحیّه است که کشور را حفظ میکند، از کشور دفاع میکند؛ این روحیّه است که در هنگام خطر به دادکشور می رسد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی