قلم و کاغذ

چندخطی سخن...

قلم و کاغذ

چندخطی سخن...

قلم و کاغذ

صحبتهای مختلف و یادداشت

  • ۰
  • ۰

مراسم عمامه‌گذاری 70 تن از طلاب دانشگاه علوم اسلامی رضوی با حضور آیت الله شاه آبادی برگزار شد.

همزمان با ولادت سر سعادت پنجمین اختر تابناک، امام محمدباقر(ع) مراسم عمامه‌گذاری طلاب دانشگاه علوم اسلامی رضوی با حضور آیت الله شاه آبادی، حجت‌‌الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه، رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی و جمعی از مسئولین، اساتید، دانش‌آموختگان و خانواده‌های آنان در سالن اجتماعات ساختمان شماره یک دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.


 در این مراسم، آیت الله شاه آبادی با بیان اینکه مراسم عمامه گزاری طلاب، روز با عظمتی برای جهان اسلام به شمار می رود اظهار داشت: طلاب به پوشیدن این لباس افتخار می‌کنند زیرا که این لباس، لباس رسول اکرم(ص) است لذا باید با رعایت آداب اسلامی و ترویج معارف دینی، احترام و قداست این لباس را حفظ کنند.


 وی با اشاره به اینکه کسانی که ملبس به لباس مبارک روحانیت می‌شوند وظیفه خدمت‌گزاری به دین و باورهای دینی مردم را دارند، افزود: امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین وظائف طلاب محسوب می شود.


آیت الله شاه آبادی فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یکی از امتیازات دین اسلام برشمرد و عنوان داشت: سید الشهدا(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند، لذا سنگینی عمل و تبلیغ این فریضه الهی بیشتر بر دوش طلاب است.


 وی در ادامه بیان‌ داشت: همه مسئولین به ویژه روحانیت باید اولویت اول همه امور فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را دین و دینداری قرار دهند تا اصل اسلام در جامعه بشری نهادینه شود.


شایان ذکر است، در پایان این مراسم در نشستی صمیمی و معنوی،70 تن از طلاب و دانش آموختگان دانشگاه علوم اسلامی رضوی، به دست آیت الله شاه آبادی، مزین به لباس روحانیت شدند.

 

 


 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی